8 marca 2017

Życzenia dla wszystkich Pań

Dla wszystkich Pań moc życzeń dzisiaj mam:
dużo zdrowia, szczęścia i miłości oraz kwiatów i radości.
Niechaj się życzenia niosą na cały kraj,
dziś dla Pań wszystkiego naj.. naj... naj! 




                DZIEŃ KOBIET - historia święta
         Choć w Polsce wiąże się Święto Kobiet przede wszystkim z ideologią PRL i symbolicznym czerwonym goździkiem, z założenia Międzynarodowy Dzień Kobiet jest uczczeniem pamięci sufrażystek walczących o równouprawnienie kobiet, równe traktowanie w pracy i taką samą wypłatę za jednakowo wykonaną pracę. 
Początki obchodów tego święta związane są ze strajkami w Stanach Zjednoczonych. Podczas jednego z nich, w 1909 roku kobiety sprzeciwiające się uciskowi w firmie, zostały zamknięte w fabryce, gdzie wybuchł pożar. Zginęło w nim 126 kobiet. Dlatego od 1910 roku obchodzi się Dzień Kobiet jako uczczenie pamięci i poświęcenia tych kobiet. Ustanowiła go Międzynarodówka Socjalistyczna w Kopenhadze. Z założenia Dzień Kobiet miał służyć utrwalaniu idei równości.
W większości krajów obchodzone jest 8 marca. Data – początek marca – związana jest z rzymskimi obchodami Matronaliów, święta macierzyństwa, płodności i pierwiastka żeńskiego w naturze. Wtedy też kobiety były traktowane w sposób wyjątkowy, dawano im prezenty i spełniano ich życzenia. 

5 komentarzy:

  1. Jakoś bardzo cicho się tu zrobiło, a życzenia piękne - dziękuję w imieniu "zawieszonych emerytek", i pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przenoszę tutaj pytanie Pani Pauliny

    "Jestem z rocznika 1951. Najpierw, jeszcze pracując, pobierałam wcześniejszą emeryturę, która w pewnym momencie zawieszono. Sprawę wygrałam (jak wielu emerytów) w Sądzie i spłacono mi ją. Następnie przeszłam w 2012 roku na całkowitą emeryturę i już nie pracuję. Teraz, po długiej mojej nieobecności na Portalu Emerytów, zaniepokoił mnie wpis: "3. Ile osób urodzonych do dnia 31 grudnia 1952 r. pobiera emeryturę, której podstawa została pomniejszona o sumę kwot pobranych wcześniej emerytur? Jaka jest przeciętna wysokość takiej emerytury?" Czy to znaczy, że moja emerytura była błędnie wyliczona i coś przegapiłam? Będę wdzięczna za odpowiedź. Paulina"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Paulino, przeszła Pani na emeryturę powszechną w 2012 r., więc otrzymuje świadczenie najkorzystniejsze, bez odliczeń. Jeśli nie przeliczała Pani emerytury w związku z urlopami wychowawczymi, a korzystała Pani z takich urlopów, to warto złożyć wniosek do ZUS (podstawa prawna ustawa z dnia 5 marca 2015 r.)

      Usuń
  3. Co sądzicie o artykule w gazecie prawnej Emerytury: Wyższe świadczenie dopiero po zwolnieniu się z pracy proszę o dyskusję. Halina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również proszę o dyskusję na temat tego artykułu.

      Usuń