14 października 2016

Dzień Nauczyciela


                        Dzień Edukacji Narodowej popularnie nazywany również Dniem Nauczyciela to święto, które obchodzimy co roku 14 października. Upamiętnia rocznicę powstania pierwszego w naszym kraju ministerstwa oświaty, czyli Komisji Edukacji Narodowej (KEN). Inicjatorem jej powstania był król Stanisław August Poniatowski. Święto oświaty i polskiego szkolnictwa wyższego zostało ustanowione w 1972 roku. Wówczas zgodnie z postanowieniami Karty Praw i Obowiązków Nauczyciela nosiło nazwę Dnia Nauczyciela. Obecna nazwa - Dzień Edukacji Narodowej funkcjonuje od 1982 roku. Zgodnie z tradycją to właśnie w tym dniu najbardziej zaangażowanym nauczycielom i pracownikom oświatowym wręczane są nagrody.


„Najcenniejszym i najtrwalszym podarunkiem jaki można dać dziecku – jest wykształcenie”.
"Trzeba dużo zdrowia, dużo czasu stracić, aby umysł ucznia rozwinąć, wzbogacić,
Który,  gdy dorośnie, dopiero zrozumie, jak jest w życiu ciężko, gdy się mało umie."


W podzięce za trud włożony w edukację dzieci i młodzieży, nauczycielom, opiekunom, księżom, katechetom, pracownikom oświaty, składam Dół formularzanajlepsze, najserdeczniejsze, najcieplejsze życzenia zdrowia, wyrozumiałości, cierpliwości oraz wszelkiej pomyślności.





1 komentarz:

  1. Przenoszę tutaj kilka wpisów, które ukazały się pod różnymi postami, a dotyczą składek przeniesionych z OFE na skarb państwa.
    Anonimowy15 października 2016 18:31
    Kochani Emeryci. Trafiłam na tę stronę przypadkiem i widzę, że jest tu mnóstwo informacji dotyczących nas, Emerytów. Mam więc pytanie . Czy wiadomo jest , co się stało ze składkami wpłacanymi na OFE , kiedy w przypadku przejścia na wcześniejsza emeryturę ( jestem rocznik 1953) , musiałam z OFE zrezygnować . Ponieważ emerytura wyliczona z kapitału początkowego wyszła mi dużo mniejsza niż wcześniejsza, pozostałam przy tej ostatniej. Zastanawiam się jednak , co ze składkami na OFE , które przez tyle lat płaciłam . Skoro nie skorzystałam z kapitałowej emerytury , są one pewnie ulokowane na jakimś subkoncie w ZUS i nie przysłużyły się do jej naliczenia. Takich osób jak ja jest bardzo dużo , zastanawiam się czy ZUS nie powinien wypłacić nam tych pieniędzy , bo skoro są one dziedziczne , to powinny być również dostępne "właścicielowi" , czyli emerytowi , skoro nie skorzystał z nich przy wyliczaniu wysokości emerytury.Czy ktoś z Państwa kontaktował się już może z ZUS w tej sprawie , albo radził się prawnika ?


    Anonimowy9 lipca 2016 15:50
    pytanie do blog. łącząc emeryture i prace w 2009 r musiałam podpisac rezygnacje z OFE . ZUS twierdzi że te składki zostały przekazane na Skarb Państwa czy ktoś z p. też tak miał proszę o odpowiedz .
    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1.
    Anonimowy16 października 2016 21:11
    Tak,również musiałam podpisać rezygnację z OFE . Ale to "przekazanie na rzecz Skarbu Państwa " oznacza , że składki te wpłynęły na Pani subkonto w ZUSie . Nie straciła ich Pani . I teraz kwestia odzyskania ich , jesli nie zostały "użyte" przez ZUS do wyliczenia Pani kapitałowej emerytury. Jeśli nadal jest Pani na wcześniejszej emeryturze jak ja, a dla rocznika 1953 po długich walkach wejdą korzystne przepisy w naliczaniu nam kapitałowej emerytury( bez potrącania wcześniej pobranych świadczeń emerytalnych ), składki OFE na subkoncie się przydadzą . Jeśli przepisy zostaną takie jak teraz , trzeba będzie składac wniosek do ZUS o ich wypłate . Tak myslę .

    OdpowiedzUsuń