5 marca 2014

Święto teściowej

Wszystkim Teściowym z najlepszymi życzeniami


92 komentarze:

  1. Adminko, bardzo dziękuję. Nawet nie wiedziałam, że jest takie święto.
    Teściowa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dostalam od mojej synowej zyczenia a ostanie zdanie bylo takie,
    kazdej synowej zycze aby miala taka tesciowa jaka TY jestes mamo dla mnie
    Wzruszylam sie bardzo , bo ja od mojej tesciowej jedzy slyszalam same
    zlosliwosci
    Alicja z Czestochowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zofia z Bydgoszczy5 marca 2014 20:29

      Hehehe - właśnie napisałam do Córci, że chyba jestem teściową do kitu, bi mimo, że jestem potrójną teściową to ani synowe ani zięć nie złożyli mi życzeń. No i otrzymałam odzew, że przecież Oni mi to mówią przy każdej karkówce, sałatce i każdym częstym rodzinnym spotkaniu. No i tak jest. Kocham Ich a Oni mnie.

      Usuń
    2. Zofio, tak powinno być. Miłość i szacunek każdego dnia, a nie tylko w dni świąteczne. Fajna Rodzinka.

      Usuń
  3. Nasza kaske dostaniemy jakos w maju, bo najpierw rozliczaja 2011r, wysylaja informacje, pozniej 2012r i znowu wysylka informacji do emeryta. Nastepny krok to decyzje rozliczenia 2011 i 2012r, po uprawomocnieniu sie decyzji , wysla decyzje o wyplacie . Jesli ktos juz dostal pierwsz pismo to jesr nadzieja na pieniadze w maju.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fiolet.

    Kwiatami w tym kolorze nie obdarowujemy nikogo dlatego, że fiolet oznacza żal oraz smutek. W przypadku miłości fioletowy kolor symbolizuje jej koniec.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie te pastelowe kolory bardzo się podobają i wcale nie mam smutnych skojarzeń.
      Adminko - jako, że jestem również teściową - bardzo Ci dziękuję !!!

      Usuń
    2. 21:30 Jesteś bardzo taktowna, co jednak nie zmienia faktu, że dać fioletowy bukiet jest bardzo dużym nietaktem

      Usuń
    3. 21:33
      Lubię fioletowe kwiaty - chętnie przyjmuję fiołki, wrzosy i bez- lilak i wcale nie widzę w takim obdarowaniu nietaktu.
      Więcej, nigdy obdarowana nie zwracałabym uwagi darczyńcy, że coś mi nie odpowiada, bo to dopiero jest nietakt.

      Usuń
    4. 21:33
      Ciebie raczej nie chciałabym mieć jako Teściowej - czepiasz się bzdury .
      Dla mnie nie ważna jest forma ale treść i cieszę się z każdego objawu pamięci i życzliwości od mojej synowej i odpłacam i synowej i synowi tym samym.
      Dla mnie bukiet kwiatów to... bukiet kwiatów -/ mogą być nawet chryzantemy :))) / oby tylko były dane z sercem.
      A tak na marginesie : tobie chryzantemy na pewno kojarzą się z cmentarzem a ja po prostu uwielbiam te kwiaty!!!
      Bukiet na zdjęciu jest tak subtelny i delikatny że aż przyjemnie na niego patrzeć.
      Myślę że nawet do sukni ślubnej by pasował .
      Jesteś okropnie "starej daty" teściową - i to chyba taką typową "z kawałów".:)))))

      Usuń
    5. 21:42
      Uważam, że należy mówić prawdę, a nie udawać na pokaz i szeptać po kątach, jaki to ten prezent do kitu

      Usuń
    6. 21:57
      "Dla mnie nie ważna jest forma ale treść i cieszę się z każdego objawu pamięci i życzliwości od mojej synowej i odpłacam i synowej i synowi tym samym".
      Byłoby interesujące usłyszeć ich zdanie na ten temat

      A odnośnie "Jesteś okropnie "starej daty" teściową - i to chyba taką typową "z kawałów".:)))))" należałoby o to spytać nie mnie, tylko mojego zięcia

      Usuń
    7. 22:29
      Następna wredna teściowa się odezwała - myślę że chyba już nie masz żadnej bliskiej życzliwej osoby w swoim otoczeniu - wszystkich tą swoją "prawdą" do siebie zraziłaś.
      Jakbyś dostała kwiat paproci to też chyba byś skrytykowała.
      Zawsze dajesz trafione prezenty??
      U mnie w rodzinie nie dajemy sobie żadnych prezentów tylko właśnie naręcza kwiatów i....całe swoje serducho jako załącznik!
      Zwykły polny rumianek potrafi ucieszyć :)
      Dzisiaj dostałam w olbrzymiej donicy wykopane z ogrodu krokusy - białe, żółte i......fioletowe ha,ha,ha
      Właśnie uśmiechają się do mnie i jestem szczęśliwa że syn pofatygował się na działkę i przyniósł mi do domu" wiosnę" !

      Usuń
  5. To już wiadomo, dlaczego bukiet z fioletowymi kwiatami.
    Zamiast takiego bukietu lepiej było zamieścić kilka dowcipów o teściowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój zięć uwielbia takie delikatne fioletowe kwiatki i takie subtelne wiązanki. Pewnie ma chody u pani Izy i przesłał mi te wiazankę. Dzięki Ci mój Kochany Zięciu, jak zawsze jesteś niesamowity.

      Usuń
  6. Pani Izo ,poprzedni bukiet też był piękny. Moim zdaniem wszystkie kwiaty są piękne ,niezależnie od koloru i kształtu.Wymyślanie jakie znaczenie w kwiatach ma ich kolor jest po prostu głupie. Niech rosną i cieszą oko kwiaty we wszystkich kolorach świata.Pozdrawiam serdecznie odwieszonych we wszystkich kolorach Wiga

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej Kochane Teściowe zrobiło się całkiem wesoło buziaki pa.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według dawnej terminologii
      TEŚCIOWA to matka żony,
      a ŚWIEKRA to matka męża

      Usuń
    2. Emeryt to brzmi dumnie6 marca 2014 09:46

      do ogółu:
      TEŚCIOWEJ NIE BIJ NAWET KWIATEM
      obojętnie w jakim kolorze!
      Po zapoznaniu się z dyskusją na temat koloru kwiatów orzekam swoim niezawisłym dumnym sądem wyrok nie uprawniony do żadnej apelacji i kasacji :
      BUKIETY WIEJSKIE JAK WIADOMO
      WIĄZANE BYŁY WZWYŻ I STROMO
      RESZTĘ SIĘ PANIE DOCZYTACIE
      W "KWIATACH"TUWIMA
      CZY JE ZNACIE?
      teściowym,świekrom i admince
      życzę wszystkiego najlepszego
      a dyskutantkom humoru dobrego

      Usuń
  8. Witam Pani Ireno z Biłgoraja,czy ma Pani jakieś wieści z Sądu lub ZUS,minął m-c decyzja prawomocna ,a dalej cisza Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Pani Krystyno. Dopiero wróciłam z Lublina i odpisuję. Sprawa moja ma się tak. Akta są już w SO. Mają nadana nowa sygnaturę. Wniosek,który wcześniej złozyłam został do akt dołączony. Mam zadzwonić do SO po niedzieli czy już coś sędzia postanowił. Ale dzwoniła do mnie kolezanka, która miała sprawę zawieszoną i od niej mam informację, że od dnia złożenia wniosku o wycofanie pozwu i umorzeniu sprawy po tygodniu otrzymała z sądu postanowienie o umorzeniu sprawy. Z tego widać, że nasz SO nie przeciąga spraw tylko załatwia od reki. Mam nadzieję, że w moim przypadku też tak będzie. Myślę, że jak moje akta wróciły do SO to Pani też, sprawy miałyśmy w tym samym dniu. Gdyby Pani chciała coś więcej wiedzieć-odpowiem. Pozdrawiam Irena

      Usuń
    2. dziękuję za informacje, wniosek jeden trzeba czekać.Pozdrawiam Krystyna

      Usuń
    3. Teraz SO?! Trzeba bylo walczyc od samego poczatku,tj.skladac odwolania w pierwszych mozliwych terminach to bylybyscie juz po SA.i czekaly spokojnie na kaske.

      Usuń
    4. akta są w SO,bo SA zwrócił do ponownego rozpatrzenia w sprawie odsetek,jak widzisz sprawy są różne. emerytura w SA wygrana,co z tego jak decyzją SA odwalono odsetki.Mimo,że sama emerytura Mimo,że emerytura wyrokiem SA miała być wypłacona niezwłoczne kasy brak.Jak widzisz sprawy są różne

      Usuń
  9. KOBIETY JAK KWIATY :) WSZYSTKIE SĄ PIĘKNE :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oprócz Międzynarodowego Dnia Teściowej 5 marca może być w przyszłości obchodzony w Polsce także z innego powodu – jako Dzień Równych Płac Kobiet i Mężczyzn. ;)

    „Poselski projekt uchwały w sprawie ustanowienia dnia 5 marca Dniem Równych Płac Kobiet i Mężczyzn”

    http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/8BE5D1CAD3DBC40FC1257C920039B1A4/%24File/2186.pdf

    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/druk.xsp?nr=2186

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to mężczyźni pozwolą sobie zabrać????????????????

      Usuń
    2. 16:08
      Czy zawsze mamy równać w dół? Nie trzeba im zabierać, niech sobie mają, trzeba kobietom dodać, aby dorównały panom, a nawet ich wyprzedziły :)

      Usuń
  11. Witam,
    w lutym złożyłam pismo do ZUS-u o wypłatę zaległych z odsetkami. Po przeliczeniu wszystkich swoich dochodów jakich spodziewam się w 2014 r., wyszło mi że przekroczę limit dochodów i to znacznie. Ponieważ przechodzę na emeryturę (skończyłam 60 lat i zostałam zmuszona), dostanę odprawę, wysługę za 40 lat pracy, no i się nazbiera. Te zaległe, które bym miała wypłacone w tym roku, były by ponad limit 85 tys.
    Napisałam właśnie kolejne pismo do ZUS-u, aby anulowano moje pierwsze pismo. Proszę aby zaległe ZUS wypłacił mi dopiero w styczniu 2015 r.
    Myślę że postąpię właściwie. Co o tym sądzicie?
    Pani Danielo co Pani o tym myśli?
    Czekam na Wasze komentarze, zanim jutro zawiozę to nowe pismo.
    Pozdrawiam
    Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Ireno,
      Znam osoby, które napisały wniosek do ZUS-u o wypłatę zaległych świadczeń z odsetkami dopiero w 2015r. ze względu na przekroczenie limitu dochodowego ponad 85 tys. Ustawa z 13 grudnia 2013r. nie zakreśliła terminu tych wypłat, właśnie ze względu na takie okoliczności. Myślę, że organ rentowy przychyli się do takiego wniosku, bo jest to również korzystne dla niego rozwiązanie. Takie jest moje skromne zdanie.
      Pozdrawiam, Daniela

      Usuń
    2. Też tak pomyślałam,
      Pani Danielo, po raz już nie wiem który, dziękuję :)
      Irena

      Usuń
    3. Pani Ireno takie pytanie padło w Gazecie Prawnej:
      "Czy wniosek o zwrot zawieszonej emerytury można złożyć w dowolnym terminie? Czy prawo do zwrotu zawieszonego świadczenia może się przedawnić?
      Emeryt może złożyć wniosek o wypłatę zawieszonej emerytury wraz z odsetkami w dowolnym czasie, a tym samym możliwe jest złożenie wniosku na przykład w 2015 r. Przepisy ustawy z 13 grudnia 2013 r. nie przewidują instytucji przedawnienia "prawa do zwrotu zawieszonej emerytury.
      To powinno rozwiać Pani wątpliwości, pozdrawiam Wiga.

      Usuń
    4. Może kogoś to zainteresuje .
      art. w GP :
      Wyrok nie wpływa na uregulowanie zawieszonej emerytury.

      Są tam odpowiedzi na zadawane pytania przez emerytów.Wiga

      Usuń
    5. Droga Wigo,
      Pani Irenie chodziło o złożenie wniosku o wypłatę zawieszonej emerytury już teraz, aby zabezpieczyć się przed niespodzianymi przypadkami losowymi ( odpukać - sprawy spadkowe) z zastrzeżeniem, że wypłata z przyczyn podanych wyżej nastąpiłaby dopiero w 2015r.
      Chodziło też o wycofanie wcześniej złożonego wniosku, na podstawie którego wypłata nastąpiłaby w 2014r., co byłoby niewskazane z powodu przekroczenia progu dochodowego. Dlatego pisałam o przychyleniu się organu rentowego do tej prośby, bo jest ona korzystna dla obu stron.
      Pozdrawiam, Daniela

      Usuń
    6. Pamiętajmy, że ZUS ma - zgodnie z ustawą - 60 dni na rozpatrzenie wniosku (o ile nie ma dodatkowych okoliczności wymagających wyjaśnienia). Problem p. Ireny chyba nie polega na tym, czy można złożyć wniosek w dowolnym terminie, ale czy ZUS może wyrazić zgodę na wypłatę emerytury w terminie wskazanym we wniosku przez emeryta, przekraczającym owe ustawowe 60 dni. Myślę, że odpowiedź ZUS będzie brzmiała jakoś tak: w przypadku chęci uniknięcia przekroczenia progu podatkowego 32% może pani skorzystać z możliwości późniejszego złożenia wniosku...

      Usuń
    7. 15:41
      Tego się też obawiam. Ale spróbować można.
      Słuszna uwaga!

      Usuń
    8. Popatrzcie:

      http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/20-tys-z-nagrod-dziennie-dla-urzedasow-dla-emerytow-13-z-podwyzki_384628.html

      Usuń
    9. Pani Ireno , przepraszam, nie doczytałam. Myślę , że będzie to twardy orzech do zgryzienia. ZUS może na takie rozwiązanie się nie zgodzić ponieważ jak zauważył anonim z 15:41 , nie ma przeszkód do złożenia wniosku w późniejszym terminie, tym bardziej, że prawo do zwrotu zawieszonej emerytury nie podlega przedawnieniu. Nie wchodzi w grę też zawieszenie postępowania bo nie ma istotnych powodów. Pani Ireno pozostaje Pani tylko złożenie wniosku pod koniec roku. Pozdrawiam Wiga

      Usuń
    10. Droga Danielo , za szybko czytałam i tak wyszło. Mówią ,że jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy. Jeszcze raz przepraszam . Wiga

      Usuń
    11. Zastanawiam się czy nie zrobić takiego "numeru":
      Złożyć wniosek o wypłatę zaległych świadczeń bez potrzebnych załączników /np. zaświadczenia o przychodach / a potem "zwlekać" z dosłaniem aż do grudnia 2014 r. :)
      W SO wygrałam, ZUS złożył apelację we wrześniu 2013 i do tej pory nie mam terminu rozprawy w SA.
      Po moim wniosku może ZUS wycofa apelację i będę miała sprawę otwartą wypłaty zaległych świadczeń np. w styczniu 2015 r.
      Nie zależy mi na tym aby zwrot dostać w 2014 r.bo będę musiałą zapłacić sporą kwotę jeżeli przekroczę próg 32% .
      Akurat w tym roku skumuluje mi się odprawa emerytalna / 6 - krotna/ oraz odprawa "odszkodowawcza" za zwolnienie z przyczyn ekonomicznych / 3- krotna/.
      Nie chcę być "ukarana" wyjątkowym "nadmiarem" pieniędzy za 2014 r tym bardziej że jestem osobą samotną i każdy grosz "na starość" się dla mnie liczy.
      Czy myślę logicznie z tym "numerem" - jak uważacie?:))))))
      Nie chodzi o pazerność bo do tej pory raczej cienko przędłam borykając się z różnymi przeciwnościami losu .

      Usuń
    12. Nie widzę słabych punktów pomysłu z 19:32. A wy?

      Usuń
    13. Chyba warto spróbować. Nie ponaglać, wysyłać dokumenty z opóźnieniem.

      Usuń
    14. Nie wiadomo jak się zachowa ZUS - czy najpierw nie każe sobie przysłać zaświadczeń a dopiero potem będzie wycofywał apelację.
      ...Tak sobie myślę... ;)

      Usuń
  12. Czy ktoś ma już informacje z ZUS o wypłacie. A na wycofanie odwołania od decyzji ZUS w S A jak długo się czeka może ktoś wie ,Napiszcie proszę.

    OdpowiedzUsuń
  13. sprawę w apelacyjnym miałam 30 listopada, uzasadnienie wyroku dostałam 25 lutego. 19 lutego złożyłam wniosek w ZUS, teraz dostaje pismo, że decyzja wstrzymana bo czekają na zwrot akt/dokumentów z Sądu. UWAWA LUDZIE i TERAZ PUŁAPKA! Akta mogą tak w moim przypadku leżeć jeszcze 2 miesiące ponieważ tyle mam niby na złożenie kasacji. Trzeba więc napisać pismo do sądu/ oświadczenie o zwrot akt jak najszybciej i oświadczenie, że nie będzie się składać kasacji od wyroku w apelacyjnym. Takie pułapki jeszcze na nas czekają więc informuję was o tym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do wpisu z 16.57 W jakiej miejscowości ten SA.

      Usuń
    2. Skoro wystąpiłaś o przesłanie wyroku wraz z uzasadnieniem to mogło sugerować, że zamierzać składać skargę kasacyjną.

      Usuń
    3. No i właśnie dlatego warto w piśmie do sądu podkreślić, że prosi się o odpis SENTENCJI wyroku.

      Usuń
    4. a co miałam zrobić, ustawy jeszcze nie było, więc na blogu sugerowano aby walczyć, nie zamykać sobie drogi sądowej. sęk w tym, że sędzia ma 14 dni na napisanie uzasadnienia a pisała 3 miesiące. po drugie akta powinny być z miejsca odesłane, gdyby chciała składać skargę kasacyjną to bym znowu wystąpiła o przysłanie akt. A nie tak sobie oryginalne akta leżą, a jak zginą to co? oryginały wysyłają?

      Usuń
    5. tak czy siak informuje innych co mieli podobną sytuację aby szybko napisali do sądu o zwrot akt do zus, i że kasacja nie będzie składana. Zaoszczędzicie czasu

      Usuń
  14. Dnia 3.02.2014 złożyłam o wycofanie Apelacji w Łodzi.Dzis otrzymałam postanowienie o umorzeniu Apelacji wraz z uzasadnieniem,pismo z ZUS odpowiadające Sądowi Apel,,że wyraża zgodę na wycofanie apelacji.Sąd zawiadamia mnie,że ZUS otrzymał także postanowienie o umorzeniu uzasadniając, ze Ustawa mi zapewnia roszczenia .Jutro składam wniosek do ZUS i czekam na pieniądze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Z tego co wiem,to najszybciej dostana osoby, ktore w okresie zawieszenia mialy skonczone 60 lat, w innych przypadkach,gdzie trzeba badac zawieszalnosc bedzie dosyc dluuuuuuuugo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co to znaczyć BADAĆ zawieszalność???
      Od tego ZUS ma programy komputerowe - wklepią twoje przychody i wszystko jasne . To samo z odsetkami.
      Uważam że w czym innym będzie tkwił problem....
      Pracownik ZUS wie doskonale że ma 60 dni na załatwienie sprawy od momentu wyjaśnienia wszystkich okoliczności więc będzie się tego trzymał. Pracownik też człowiek i nie siedzi z założonymi rękami i czeka z utęsknieniem na nasz wniosek tylko ma masę innych jeszcze spraw i ten nasz wniosek nie będzie dla niego priorytetem.
      W skali całego ZUS wniosków będzie kilkanaście tysięcy a pracowników nie będą extra przyjmować aby to szybciutko ogarnąć.
      Nie jesteśmy pępkami świata więc nie żądajmy aby nasze wypłaty były załatwiane błyskawicznie.
      Też jestem urzędnikiem / nie ZUS :) / i podchodzę do tego wszystkiego z dystansem.
      Każdy petent w urzędzie chce aby jego sprawa była załatwiona tak jakby tylko on jeden istniał na tym świecie.
      Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
      Spokojnie, wszystko się potoczy tak jak powinno być.
      Nikt nam nie obiecywał że po uchwaleniu Ustawy czarodziejska różdżka zadziała rachu, ciachu i pieniądze spłyną lawiną.
      Zachowajmy rozsądek i nie nakręcajmy się. Z głodu nikt chyba nie umrze.
      Jest dobrze - będzie jeszcze lepiej :-)

      Usuń
    2. chyba nie masz zupełnie racji.już powinny wpływać 1 wpłaty na konta emerytów,w ciągu 60 dni gorzej będzie załatwić cała rzeszę emerytów

      Usuń
    3. 20:54 z 6 marca 2014 r.
      Określenie "badać zawieszalność" dotyczy rozliczenia dochodów uzyskanych przez osoby "niepełnoletnie" w zakresie 70% -130%. "Zawieszenie" emerytur od 1 października 2011 r. do 21 listopada 2012 r. to zupełnie inna kwestia.

      Zawieszalność emerytur była badana i przed zawieszeniem od 1 października 2011 r. Szczegóły są zawarte na stronie internetowej ZUS, nie wklejam, aby nie spotkać się z zarzutem robienia z blogu filii zus.

      Usuń
  16. Pamiętajcie, że żaden artykuł w gazecie nie jest podstawą dochodzenia czegokolwiek tylko przepis opublikowany
    pozdrawiam
    W.W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WW,
      wiemy o tym i jesteśmy tego świadomi. Jeżeli chcemy o coś walczyć , musimy opierać się na obowiązującym prawie zawartym w ustawach i przepisach wykonawczych.Innej opcji nie ma.

      Usuń
    2. Czasami z gazety możemy wyłowić informację , o której nie wiedzieliśmy a następnie poszperać na ten temat w przepisach prawa.

      Usuń
  17. Pięknie dziękuję za śliczne tulipanki z okazji święta teściowej .teściowa

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem już bardzo zniecierpliwiona ,ile może trwać wykonanie wyroku przez ZUS?,czytałm gdzieś,że niezwłocznie,mija 1,5 miesiąca i cisza.Jutro dzwonię do ZUS z uprzejmym zapytaniem.Czy ktoś miał taką sytuację?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej sprawie o zwrot zaległych emerytur wyrok zapadł 3 pażdziernika 2013 r ,a 23 grudnia miałam świadczenia na koncie. W tym dniu otrzymałam decyzję o wykonaniu wyroku SO. 19.02.2014 r złozyłam wniosek do ZUS o wypłatę odsetek. Czas oczekiwania około 60 dni. Doradzam uzbroić się w cierpliwość. Kasia z Gdańska.

      Usuń
  19. Witam. 7stycznia mialam sprawe w sądzie, 18 .01otrzymałam pismo z ZUS w celu dostarczenia dochodów. S[rawa idzie szybko.

    OdpowiedzUsuń
  20. Przestańcie dzielić włos na czworo- wszyscy dostaną zwrot, ale trzeba pilnować swoich spraw, gdyby p. Marian siedział z założonymi rękami, to nikt niczego by nie odzyskał, a część z tych biadolących nawet nie ruszyła palcem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy w przypadku realizacji zwrotu odsetek ZUS wyśle zawiadomienie o terminie zwrotu i wysokości . Jeśli ktoś wie ,a może już dostał odsetki , proszę serdecznie o odpowiedź .B

    OdpowiedzUsuń
  22. brak wypowiedzi , z tego wniosek-nikt nie otrzymał

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzwoniłam dzisiaj do ZUS Bydgoszcz./SO Bydgoszcz pozytywnie/.ZUS złożył apelacje 25 marca rozprawa SA Gdańsk/ i pytam się Pani urzędniczki, czy wycofują pozwy z SA, a ona mi mówi, że mają tyle pracy i trzeba czekać, może pół roku może rok, pozdrawiam Z.M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro rozprawa apelacyjna jest wyznaczona na 25 marca to przecież termin jest bliski i chyba nie masz się czym przejmować. Szczególnie głupotami, które usłyszałaś.

      Usuń
  24. Dziś Wałbrzyski ZUS przelał mi zaległą emeryturę wraz z odsetkami.
    Pozdrawiam blogowiczów
    ZYGA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zygo,
      Czy to skutek wyroku sądu, czy skutek złożenia wniosku o wypłatę na podstawie ustawy z dnia 13 grudnia 2013r. ??
      pozdrawiam, Daniela

      Usuń
  25. Czy może mi ktoś odpowiedzieć na list z ZUS w sprawie zwrotu zawieszonej emerytury .....Z uwagi na toczące się przed sądem postępowanie odwoławcze , które nie zostało jeszcze zakończone prawomocnym orzeczeniem sądu, zawiesza postępowanie Pani wniosku.Przysługuje Pani do chwili wydania wyroku, prawo cofnięcia odwołania lub apelacji, jeżeli została ona złożona od wyroku sądu I instancji. Skutkiem procesowym każdej z powyżej wskazanej czynności będzie wydanie przez sąd orzeczenia kończącego postępowanie sądowe w sprawie Pani odwołania.Podjęcie zawieszonego postępowania nastąpi na Pani wniosek złożony po uprawomocnieniu się orzeczenia sądu kończącego postępowanie w sprawie wniesionego odwołania. Na niniejsze postanowienie zażalenie nie przysługuje.
    Dużo przepisów. Pragnę nadmienić , że do wniosku załączyłam ksero negatywnego wyroku z sądu apelacyjnego oraz ksero pisma o wycofanie kasacji i ksero wysłania tego pisma . Krzysztofie może TY lub ktoś z mądrych ludzi mi odpowie na to pismo. Wyrok sądu apelacyjnego miałam w na początku września więc dawno się uprawomocnił. To o jakim uprawomocnieniu ZUS pisze już teraz całkiem zgłupiałam co oni chcą i na co czekają.
    Ewa z Lublina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ZUS znalazł okazję, żeby sprawę przeciągnąć w czasie. Samo ksero pisma o wycofaniu kasacji mu nie wystarczy. może myśli, że SN zajmie się jej rozpatrzeniem. W każdym razie gra na zwłokę.

      Usuń
    2. Ewo z Lublina,
      Niepotrzebnie przedstawialas ksero pisma o wycofanie kasacji, poniewaz kasacja nie ma nic wspolnego z postepowaniem odwolawczym przeprowadzanym przez SA.
      Ja bedac na twoim miejscu zlozylam wniosek o prowadzenie postepowania ze zlozonego wniosku z dnia (dzien zlozenia wniosku) zw wzgledu na zalaczenie niezbednych dokumentow do jego realizacji w okreslonym, ustawa z dnia 13 grudnia 2013r. , terminie.
      Wykorzystaj swoje prawa do otrzymania decyzji w terminie nie dluzszym niz okresla ustawa.
      Zadne przepisy, na ktore moglby sie powolac , w Twojej sprawie, ZUS nie moga miec zastosowania.
      zycze powodzenia

      Usuń
    3. Ewo,
      Przepraszam, ma byc oczywiscie "Twoim miejscu"

      Usuń
    4. "Zlozylabym wniosek" a nie "zlozylam wniosek"

      Usuń
  26. Ale co mam teraz robić jak o kasacji nie ma słowa a czepili się o apelację która już dawno była i akta maja u siebie - szok

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam pytanie do Pani Zygi, czy zalegla emerytura byla pelna, czy pomniejszana.

    OdpowiedzUsuń
  28. Danielo z 16:37
    To jest skutek złożenia wniosku o wypłatę w dniu 19.02.14.Przegrywałem w Sądach łącznie z Odwoławczym we Wrocławiu.Uważam, że w wałbrzyskim ZUS-ie pracują logicznie myślący ludzie.
    ZYGA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zyga,
      Przepraszam, że pomyliłam płeć.
      Cieszę się, że pierwszy przekazałeś na blogu taką super wiadomość. Gratuluję !!!
      Czyli w naszym rankingu na okoliczność wypłaty zaległych emerytur na podstawie ustawy z 13 grudnia 2013r. w wyniku złożenia wniosku na pierwszym miejscu znalazł się
      ZUS - WAŁBRZYCH
      WIELKIE GRATULACJE !!!
      Zyga - pozdrawiam - Daniela

      Usuń
    2. W ZUS Wałbrzych pracuje moja synowa więc Zyga nie przeginaj z tym poczuciem humoru :))))))

      Usuń
  29. Co to za sąd odwoławczy ?
    Czy jest jeszcze ktoś z Wrocławia , komu tak błyskawicznie wypłacili zaległe ?
    Coś nie chce mi się wierzyć w tę sytuację.
    Zygo , prosimy o więcej informacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 18:55
      Na pewno chodziło o odwołanie od decyzji ZUS do SO, a następnie apelowanie od negatywnego wyroku do SA we Wrocławiu.
      Nie ma powodu, aby nie wierzyć w to, o czym informuje nas Zyga. Jaki miałby cel wprowadzania nas w błąd ? Takie jest moje zdanie.
      Pozdrawiam wszystkich i oczekuję dalszych takich miłych wiadomości.

      Usuń
    2. Skoro powtarzamy gramatykę i pisownię, to mam pytanie:
      Czym się różni waloryzacja emerytur i rent od rewaloryzacji emerytur i rent?
      Przedrostek "re" czyni różnicę, a słowa używane są zamiennie jakby były synonimami.

      Usuń
    3. 22:08
      Kiedyś posługiwano się błędnie pojęciem rewaloryzacji emerytur jako rekompensaty z tytułu utraty wartości nabywczej emerytury z powodu inflacji, obecnie nazywamy tę operację waloryzacją emerytur.

      Usuń
    4. 22:18
      No to wszystko jasne, tak mi się wydawało, że rewaloryzacja to może być, ale Starówki w zabytkowym mieście, a nie emerytury

      Usuń
    5. W tym znaczeniu to rewitalizacja !

      Usuń
    6. Rewitalizacja mylona jest z pojęciami takimi jak: remont, modernizacja, rewaloryzacja, adaptacja, konserwacja, restauracja, rekultywacja. Są to działania, które mogą składać się na rewitalizację, lecz jej nie zastępują.

      Tak podaje Wikipedia, ale to nie jest wiarygodne źródło informacji, wikipedię piszą internauci

      Według słownika języka polskiego
      rewaloryzacja to przywrócenie dawnej wartości i dawnego wyglądu zaniedbanym obiektom, dziełom sztuki itp.

      Usuń
    7. Widzicie, że oprócz spraw emerytalnym jest na naszym blogu swoisty UNIWERSYTET obejmujący całą otaczającą nas rzeczywistość i to jest SUPER!

      Usuń
    8. A kto sprząta na blogu ?
      Chyba nie ci oburzający się ?
      Osoba prowadząca nigdy nie wnosiła zastrzeżeń !
      Pozdrawiam kochaną Adminkę !

      Usuń
  30. Szczecin- dzisiaj otrzymałam informację o naliczaniu zaległych i odsetek. Może ZUS otrzymał wytyczne.....SZ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No oczywiście , że naliczają , pytanie tylko kiedy przekażą na nasze konto.
      Ta informacja z 19:20 nie jest żadną rewelacją.
      U mnie w ZUS powiedziano ,że nie należy się spodziewać szybkich wypłat. Jest dużo pracy , naliczenie rewaloryzacji itp.

      Usuń
  31. a jakie wytyczne ? Jest ustawa i chyba nie ma potrzeby informować o naliczaniu zaległych i odsetek tylko wydawać decyzję i wypłacać kasę !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczecin- uważałam-że każda informacja o wypłatach zaległych daje nam jakiś obraz czy już ZUS wypłaca . Ja nie otrzymałam jeszcze zaległych-podzieliłam się wiadomością,, otrzymaną z ZUS-u. Wszystkiego najlepszego z okazji naszego święta.SZ

      Usuń